Premiery gier i nasza oprawa eventowa – ESO w Forcie Kręglickich
Premiery gier to jedne z najciekawszych eventów, w których bierzemy udział. Wynika to z prostego powodu – 90% naszych adeptów i członków ekipy eventowej wychowywało się na grach komputerowych. Przez lata, będąc graczami, marzyliśmy, żeby kiedyś pracować przy takich markach. Pamiętamy emocje z pierwszych targów gier w Polsce. Dlatego dziś to my tworzymy te wydarzenia – dając kolejnym pokoleniom uśmiech i wspomnienia.
Branża gier to dla nas jeden z najważniejszych klientów. W ostatnich latach pracowaliśmy przy wielu projektach. Była to premiera Heroes of Might and Magic VI, później Kingdom Come: Deliverance, a także wydarzenia na PGA i IEM. Co więcej, premiera pierwszej części Kingdom Come dla dziennikarzy odbyła się w naszej sali rycerskiej. Przygotowaliśmy wtedy atrakcje w klimacie XIV wieku.
Zaskoczenie od Bethesdy
Ogromnym zaskoczeniem była wiadomość od polskiego biura Bethesdy. To ta sama firma, która stworzyła postapokaliptyczne uniwersum Fallout oraz serię The Elder Scrolls. Okazało się, że organizują 10-lecie The Elder Scrolls Online i chcą, żebyśmy przygotowali atrakcje. Z tego powodu od razu wiedzieliśmy, że to będzie wyjątkowe zlecenie.
The Elder Scrolls Online (ESO) to sieciowa gra RPG osadzona w świecie znanym z takich tytułów jak Skyrim czy Oblivion. Zadebiutowała w 2014 roku. Gracze przez dekadę eksplorowali Tamriel – od mroźnych szczytów Skyrim po pustynie Hammerfell. Gra wyróżnia się bogatą fabułą, swobodą rozwoju postaci i regularnymi aktualizacjami. Dzięki temu jest jednym z największych MMO na rynku.
Fort Kręglickich – wymarzone miejsce na event
Kolejnym zaskoczeniem była lokalizacja wydarzenia – Fort Kręglickich w Warszawie. Od dawna chcieliśmy sprawdzić to miejsce pod kątem eventów. Dotąd mijaliśmy je tylko, wjeżdżając na most nad Wisłą. Sam ceglany budynek obiecywał klimatyczną przestrzeń. Na szczęście mieliśmy okazję ją w pełni wykorzystać.
Event miał charakter zamknięty. Był skierowany do najbardziej wiernych fanów gry. To oznaczało, że uczestnicy będą wymagający, ale też pełni pasji do uniwersum. Dlatego wiedzieliśmy, że jeśli przygotujemy atrakcje na najwyższym poziomie – zapadną w pamięć.
Nasze atrakcje – arena walk i tor łuczniczy
Nam przypadło przygotowanie aktywności związanych ze sprawnością fizyczną. Była to arena walk i tor łuczniczy. Wiele firm zrobiłoby to w standardowy sposób, jak na turniejach rycerskich. My jednak postanowiliśmy pójść o krok dalej. Po wizji lokalnej wiedzieliśmy, że trzeba wykorzystać potencjał miejsca w stu procentach. Na szczęście klient myślał tak samo.
- Arena walk – uszyliśmy pamiątkowe szaty herbowe. Uczestnicy mogli je zakładać podczas pojedynków. W ciągu dnia wybieraliśmy najlepszych zawodników i wręczaliśmy im zaproszenia na wieczorny turniej. W rezultacie finałowe starcia odbyły się przy scenicznych światłach, dymiarce i dopingu publiczności.
- Tor łuczniczy – przygotowany z ogromną dbałością o szczegóły. Scenografia obejmowała beczki, osłony w oknach, przyciemnione światło, przeszkody terenowe i sztuczny dym. Dzięki temu uczestnicy czuli się jak bohaterowie gry. Dodaliśmy też specjalny easter egg z Sir Cadwellem. Na jego bazie powstała unikalna konkurencja łucznicza z nagrodami.
Flash mob i niespodzianki dla widzów
Strzałem w dziesiątkę była walka rycerska w formie flash moba przed fortem. Odbyła się wśród oczekujących na wejście widzów. To była niespodzianka, która wywołała ogromny entuzjazm. Mimo to zachowaliśmy pełen element zaskoczenia aż do samego startu. Zabawa spodobała się tak bardzo, że miesiąc później powtórzyliśmy ją przy okazji innego eventu.
Podsumowanie
Jeżeli szukacie kogoś do przygotowania oprawy premiery lub eventu gry komputerowej – napiszcie do nas. Mamy najlepszych rycerzy i szermierzy, klimatyczną scenografię, doświadczonych konferansjerów i pomysły, które sprawią, że Wasze wydarzenie będzie wyjątkowe. Ponadto wiemy, jak połączyć świat gier z realnymi emocjami widzów.
