Turnieje wewnętrzne

Wewnętrzne turnieje CDSW odbywają się co kwartał i stanowią doskonałe uzupełnienie szkolenia grupowego. To świetna okazja, aby zdobyć pierwsze doświadczenia turniejowe oraz sprawdzić swoje umiejętności w rywalizacji sportowej, gdzie sędziowie decydują o zwycięstwie, a kibice kibicują z trybun. Udział w turnieju jest otwarty dla wszystkich adeptów CDSW, niezależnie od ich doświadczenia w klubie. Takie wydarzenie znacznie ułatwia rozwijanie własnego stylu walki i pozwala zweryfikować, które techniki mogą być kluczowe w przyszłości. Turniej jest tak przygotowany, żeby każdy uczestnik stoczył w jego trakcie jak najwięcej walk i mógł z nich jak najwięcej wynieść. Na sezon 2024 przewidzieliśmy rozegranie 11 konkurencji a są to:

  • WTR Młodzież
  • WTR Damski
  • WTR OPEN
  • Miecz Długi
  • Szabla
  • Halabarda
  • Miecz i Puklerz
  • Włócznia i Tarcza
  • Łucznictwo
  • Samowtór
  • Profight

Konkurencje będą rozegrane jeżeli zgłoszonych zostanie co najmniej 3 osoby w danym kwartale.



RANKING ROCZNY CDSW

Udział w każdej edycji turnieju kwartalnego gwarantuje 1 pkt do rankingu rocznego CDSW. Jeden punkt jest przyznawany niezależnie od liczby rozegranych konkurencji – zawsze jest to tylko jeden punkt za dany kwartał.

ROCZNY RANKING TURNIEJOWY

W każdej dyscyplinie prowadzona jest klasyfikacja roczna. Pod koniec roku dla zwycięzcy przewidziany jest roczny dyplom i medal.

Sposób przyznawania punktów do klasyfikacji rocznej:

  • Zawodnik zajmujący pierwsze miejsce dostaje: 5 pkt
  • Zawodnik zajmujący drugie miejsce dostaje: 4 pkt
  • Zawodnik zajmujący trzecie miejsce dostaje: 3 pkt
  • Zawodnik zajmujący czwarte miejsce dostaje: 2 pkt
  • Wszyscy pozostali zawodnicy dostają : 1pkt

NAJBLIŻSZY TURNIEJ:

08.12.2024

OPŁATA STARTOWA:

30 PLN

(za jedną konkurencje)


WTR OPEN

  • Miejsce 1 Kacper Wysocki 14 pkt
  • Miejsce 2 Franciszek Jurzak 5 pkt
  • Miejsce 2 Maciej Adamski 5 pkt
  • Miejsce 2 Szymon Szałucha 5 pkt
  • Miejsce 3 Leszek Tejwan 4 pkt
  • Miejsce 3 Jan Radzikowski 4 pkt
  • Miejsce 3 Piotr Stanisławek 3 pkt
  • Miejsce 3 Paweł Gmiński 3 pkt
  • Miejsce 3 Radosław Pokłoński 3 pkt
  • Miejsce 3 Samuel Siotkin 3 pkt
  • Miejsce 3 Adam Skrodzki 3 pkt
  • Miejsce 3 Norbert Popiołkowski 3 pkt
  • Miejsce 3 Jacek Adamski 3 pkt
  • Miejsce 4 Kamil Modzelewski 2 pkt
  • Miejsce 4 Maciej Wawer 2 pkt
  • Miejsce 4 Michał Tejwan 2 pkt
  • Miejsce 5 Jan Mejor 1 pkt
  • Miejsce 5 Piotr Sosonowski 1 pkt
  • Miejsce 5 Jacek Pełka 1 pkt
  • Miejsce 5 Hubert Goetz 1 pkt
  • Miejsce 5 Ovidiu-loan Ratiu 1 pkt
  • Miejsce 5 Michał Boguszewski 2 pkt
  • Miejsce 5 Piotr Mazur 1 pkt
  • Miejsce 5 Krzysztof Sapierzyński 1 pkt
  • Miejsce 5 Artur Łukawski 1 pkt
  • Miejsce 5 Jakub Wróbel 1 pkt
  • Miejsce 5 Michał Korzekwa 1 pkt
  • Miejsce 5 Halina Kantecka 1 pkt
  • Miejsce 5 Paweł Ptaszek 1 pkt
  • Miejsce 5 Rafał Raczyński 1 pkt

Szabla

  • Miejsce 1 Jacek Adamski 9 pkt
  • Miejsce 2 Piotr Mittag 8 pkt
  • Miejsce 3 Oskar Zacharski 5 pkt
  • Miejsce 3 Radosław Pokłoński 5 pkt
  • Miejsce 3 Jacek Musiał 5 pkt
  • Miejsce 3 Norbert Popiołkowski 5 pkt
  • Miejsce 4 Leszek Tejwan 4 pkt
  • Miejsce 4 Michał Tejwan 4 pkt
  • Miejsce 5 Adam Skrodzki 2 pkt
  • Miejsce 6 Maciej Admaski 1 pkt
  • Miejsce 6 Dariusz Bieguszewski 1 pkt
  • Miejsce 6 Konrad Gocan 1 pkt
  • Miejsce 6 Dominik Młodzik 1 pkt
  • Miejsce 6 Józef Karzel 1 pkt
  • Miejsce 6 Michał Tkaczyk 1 pkt

Włócznia i tarcza

  • Miejsce 1 Kamil Modzelewski 6 pkt
  • Miejsce 2 Dariusz Bieguszewski 5 pkt
  • Miejsce 2 Piotr Mittag 5 pkt
  • Miejsce 2 Jacek Musiał 5 pkt
  • Miejsce 3 Jakub Wróbel 4 pkt
  • Miejsce 3 Hubert Goetz 4 pkt
  • Miejsce 3 Jacek Adamski 4 pkt
  • Miejsce 4 Samuel Siotkin 3 pkt
  • Miejsce 5 Adam Skrodzki 1 pkt

Miecz Długi

  • Miejsce 1 Adam Skrodzki 11 pkt
  • Miejsce 2 Hubert Goetz 10 pkt
  • Miejsce 3 Samuel Siotkin 4 pkt
  • Miejsce 3 Dominik Młodzik 4 pkt
  • Miejsce 4 Jakub Wróbel 3 pkt
  • Miejsce 4 Jakub Szymański 3 pkt
  • Miejsce 4 Ovidiu-loanez 3 pkt
  • Miejsce 4 Michał Boguszewski 3 pkt

Halabarda

  • Miejsce 1 Jacek Adamski 12 pkt
  • Miejsce 2 Jacek Musiał 10 pkt
  • Miejsce 3 Jakub Wróbel 8 pkt
  • Miejsce 4 Kamil Modzelewski 6 pkt
  • Miejsce 5 Samuel Siotkin 2 pkt
  • Miejsce 5 Jakub Szymański 2 pkt
  • Miejsce 5 Hubert Goetz 2 pkt
  • Miejsce 6 Michał Tkaczyk 1 pkt
  • Miejsce 7 Radosław Pokłoński 1 pkt

Łucznictwo

  • Miejsce 1 Jacek Adamski 15 pkt
  • Miejsce 2 Dariusz Bieguszewski 12 pkt
  • Miejsce 3 Adam Skrodzki 5 pkt
  • Miejsce 4 Robert Szatecki 3 pkt
  • Miejsce 4 Hubert Goetz 3 pkt

Samowtór

  • Miejsce 1 Jacek Musiał – Szymon Szałucha 14 pkt
  • Miejsce 2 Kacper Wysocki – Piotr Mittag 5 pkt
  • Miejsce 3 Kamil Modzelewski – Samuel Siotkin 4 pkt
  • Miejsce 3 Piotr Mittag – Samuel Siotkin 4 pkt
  • Miejsce 3 Kacper Wysocki – Paweł Ptaszek 4 pkt
  • Miejsce 4 Mateusz Piórkowski – Dmitrij Bolshak 3 pkt
  • Miejsce 5 Jan Radzikowski – Ovidiu-loan Ratiu 2 pkt

REGULAMINY

WTR OPEN

Dla kogo:

Pełnoletni adepci i adeptki grup WTR ( dozwolony start osób niepełnoletnich po podpisaniu oświadczenia przez rodziców)

Wymagane wyposażenie:

Kask, tarcza Histfence, ciężki miecz Histfence, rękawice i susupensor(dla mężczyzn)

Skrócony regulamin:

  • W fazie grupowej czas walki 1 min
  • W fazie eliminacyjnej czas walki 1,5 min
  • Walka ciągła bez przerywania, punkty przyznawane za mocne trafienia oklejoną na biało górną częścią głowni.
WTR DAMSKI

Dla kogo:

Pełnoletnie adeptki grup WTR ( dozwolony start osób niepełnoletnich po podpisaniu oświadczenia przez rodziców)

Wymagane wyposażenie:

Kask, tarcza Histfence, ciężki/średni miecz lub pałasz Histfence, rękawice

Skrócony regulamin:

  • W fazie grupowej czas walki 1 min
  • W fazie eliminacyjnej czas walki 1,5 min
  • Walka ciągła bez przerywania, punkty przyznawane za mocne trafienia oklejoną na biało górną częścią głowni.
WTR MŁODZIEŻOWY

Dla kogo:

Niepełnoletni adepci i adeptki grup WTR

Wymagane wyposażenie:

Kask, tarcza Histfence, średni miecz Histfence, rękawice i susupensor(dla mężczyzn)

Skrócony regulamin:

  • W fazie grupowej czas walki 1 min
  • W fazie eliminacyjnej czas walki 1,5 min
  • Walka ciągła bez przerywania, punkty przyznawane za mocne trafienia oklejoną na biało górną częścią głowni.
MIECZ DŁUGI

Dla kogo:

Pełnoletni adepci i adeptki grup Miecza Długiego i HEMA ( dozwolony start osób niepełnoletnich po podpisaniu oświadczenia przez rodziców)

Wymagane wyposażenie:

Kask/maska szermiercza, ciężki miecz go-now, rękawice i susupensor(dla mężczyzn)

Skrócony regulamin:

  • Czas walki 1,5 min
  • Walka bez przerywania po trafieniu
  • Zakaz pchnięć i kopnięć
  • Pole trafienia całe ciało bez dłoni, stóp i krocza
  • Pole walki podzielone jest na dwa pola ograniczone taśmą o wielkości 1,5 metra każde.
  • Zawodnicy nie mogą przekroczyć linii rozgraniczającej oba pola
  • W ramach wycofania przed natarciem zawodnik może wyjść poza pole z tyłu ale musi wrócić na swoje pole podstawowe.
  • Żaden z zawodników nie może ciągle stać na pierwszej płytce swojego pola.
  • Zawodnicy za wkroczenie na pole przeciwnika otrzymują ostrzeżenie. Trzecie ostrzeżenie eliminuje zawodnika z turnieju.
  • Ostrzeżenie są przyznawane na cały turniej
SZABLA

Dla kogo:

Pełnoletni adepci i adeptki grup Szabla i HEMA ( dozwolony start osób niepełnoletnich po podpisaniu oświadczenia przez rodziców)

Wymagane wyposażenie:

Kask/maska szermiercza, ciężka szabla go-now rękawice i susupensor(dla mężczyzn)

Skrócony regulamin:

  • Maksymalny czas walki 2 minuty
  • Walka przerywana po trafieniu
  • Walka trwa do 5 punktów
  • Pole trafienia całe ciało z wyłączeniem dłoni i krocza.
  • Za trafienie w głowę przyznawane są 2 punkty
  • Dopuszczone pchnięcia i cięcia
  • Cios musi mieć impet, nie wystarczy przyłożyć go do przeciwnika
  • Pchnięcie musi wyraźnie osadzić się na oponencie.
HALABARDA

Dla kogo:

Pełnoletni adepci i adeptki CDSW ( dozwolony start osób niepełnoletnich po podpisaniu oświadczenia przez rodziców)

Wymagane wyposażenie:

Kask/maska szermiercza, rękawice i susupensor(dla mężczyzn). Broń dostarczana jest przez CDSW.

Skrócony regulamin:

  • Czas walki 1,5 min
  • Walka bez przerywania po trafieniu
  • Zakaz pchnięć
  • Liczone są tylko trafienia właściwą krawędzią żeleźca
  • Pole trafienia całe ciało bez dłoni, stóp i krocza
  • Pole walki podzielone jest na dwa pola ograniczone taśmą o wielkości 1,5 metra każde.
  • Zawodnicy nie mogą przekroczyć linii rozgraniczającej oba pola
  • W ramach wycofania przed natarciem zawodnik może wyjść poza pole z tyłu ale musi wrócić na swoje pole podstawowe.
  • Żaden z zawodników nie może ciągle stać na pierwszej płytce swojego pola.
  • Zawodnicy za wkroczenie na pole przeciwnika otrzymują ostrzeżenie. Trzecie ostrzeżenie eliminuje zawodnika z turnieju.
  • Ostrzeżenie są przyznawane na cały turniej.
MIECZ I PUKLERZ

Dla kogo:

Pełnoletni adepci i adeptki grup WTR, Szabla i HEMA ( dozwolony start osób niepełnoletnich po podpisaniu oświadczenia przez rodziców)

Wymagane wyposażenie:

Kask/maska szermiercza, ciężki miecz Histfence, rękawice i susupensor(dla mężczyzn)

Skrócony regulamin:

  • Maksymalny czas walki 2 minuty
  • Walka przerywana po trafieniu
  • Walka trwa do 5 punktów
  • Pole trafienia całe ciało z wyłączeniem dłoni i krocza.
  • Za trafienie w głowę przyznawane są 2 punkty
  • Dopuszczone tylko cięcia
  • Cios musi mieć impet, nie wystarczy przyłożyć go do przeciwnika
WŁÓCZNIA I TARCZA

Dla kogo:

Pełnoletni adepci i adeptki CDSW ( dozwolony start osób niepełnoletnich po podpisaniu oświadczenia przez rodziców)

Wymagane wyposażenie:

Kask/maska szermiercza, rękawice i susupensor(dla mężczyzn). Broń i tarcza dostarczona będzie przez CDSW.

Skrócony regulamin:

  • Czas walki 2 minuty
  • Liczone są ciosy zadane czubkiem grotu włóczni
  • Włócznię należy trzymać w jednej ręce
  • Pole trafienia całe ciało z wyłączeniem krocza, stóp i dłoni
  • Zabronione są zapasy, kopanie i uderzenie rantem tarczy
  • Dozwolone jest przepychanie się płaszczyzną tarczy
  • Zabronione jest intencjonalne wychodzenie poza wyznaczony krąg pola walki
ŁUCZNICTWO

Dla kogo:

Adepci i adeptki CDSW

Wymagane wyposażenie:

Łuk o naciągu nie większym niż 20 kg, minimum 6 strzał. Istnieje możliwość wypożyczenia z CDSW

Skrócony regulamin:

  • Zawodnicy dwukrotnie strzelają z 3 dystansów
  • Trafienie w białe pole kartki a4 daje 1 punkt a trafienie w rysunek smoka daje 2 punkty
  • Maksymalny czas na oddanie strzałów z jednego dystansu wynosi 30 sekund
SAMOWTÓR

Dla kogo:

Pełnoletnie adepci grup WTR

Wymagane minimalne wyposażenie:

Kask, tarcza Histfence, ciężki miecz Histfence, rękawice, przeszywalnica lub inne opancerzenie tułowia i rąk, osłony na kolana

Skrócony regulamin:

  • Zawodnicy dobierają się w pary na cały sezon turniejów kwartalnych
  • Walka trwa 1,5 minuty
  • Dozwolone uderzenia bronią, tarczą, kopnięcia od pasa w górę, zapasy i rzuty
  • Punkty przyznawane są za:
    • trafienia bronią w całe ciało przeciwnika z wyłączeniem dłoni, stóp i krocza
    • uderzenia tarczą w głowę i tors
    • kopnięcie w głowę i tors
  • Zawodnik, który upadł czeka na pozwolenie sędziego na powrót do walki – około 5 sekund. W tym czasie walczy 2 wojowników na 1
  • Jeżeli obaj zawodnicy jednej drużyny leżą na ziemi walka kończy się przed czasem
  • Zabronione jest intencjonalne wychodzenie poza wyznaczony krąg pola walki
PROFIGHT

Dla kogo:

Pełnoletnie adepci grup WTR

Wymagane minimalne wyposażenie:

Kask, tarcza Histfence, ciężki miecz Histfence, rękawice, przeszywalnica lub inne opancerzenie tułowia i rąk, osłony na kolana

Skrócony regulamin:

  • Przewidujemy 2 kategorie wagowe – do 85 kg i powyżej 85 kg
  • Walka trwa 2 rundy po 2 minuty. Możliwa jest runda dogrywkowa w sytuacji remisu w małych punktach.
  • Po każdej rundzie sędzia może przyznać, zwycięstwo w rundzie przez dominację ( 2 małe punkty) , zwycięstwo ( 1 mały punkt) lub remis ( 0 małych punktów).
  • Turniej w formie eliminacyjnym – wygrany idzie wyżej w drabince turniejowej aż do ostatecznego zwycięstwa
  • Dozwolone uderzenia bronią, tarczą, kopnięcia od pasa w górę, zapasy i rzuty
  • Punkty przyznawane są za:
    • trafienia bronią w całe ciało przeciwnika z wyłączeniem dłoni, stóp i krocza
    • uderzenia tarczą w głowę i tors
    • kopnięcie w głowę i tors
    • rzut w którym obaj zawodnicy upadli. Punkt przyznawany zawodnikowi będącemu na górze po zakończeniu akcji
  • Dwa punkty przyznawane są za:
    • rzut po którym zachowało się pozycje na dwóch stopach. W tej sytuacji można w ciągu 10 sekund wykonać jeszcze do 3 ciosów od pasa w górę na leżącym przeciwniku
  • Trzymanie ręką klingi przeciwnika skutkuje upomnieniem i dwoma punktami karnymi
  • Sędzia może przerwać walkę w dowolnym momencie z powodu potencjalnego niebezpieczeństwa

Więcej filmów znajdziecie na kanale na YT:

Do zobaczenie w szrankach!

Centrum Dawnych Sztuk Walk
ul. Kolejowa 8c
01-210 Warszawa
Telefon:
+48 664 835 379
Email:
kontakt@cdsw.pl